Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Honda
alt

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 

Honda

Honda
O historii silników ogólnego przeznaczenia HONDA

Podstawowe zasady działania firmy Honda Motor Co., Ltd. – są to „Szacunek dla jednostki” i „Trzy radości”. „Szacunek dla jednostek” odzwierciedla nasze zaangażowanie w poszanowanie wyjątkowego charakteru i zdolności każdej osoby, pracując na zasadzie równych partnerów, aby osiągnąć najlepszy wynik w każdej sytuacji.
Zasada Trzech Radości wyraża nasze przekonanie, że każda osoba mająca kontakt z naszą firmą, bezpośrednio lub poprzez nasze produkty, czerpie z tego satysfakcję.

Kierując się tymi zasadami w 1946 roku, zaraz po zakończeniu wojny, Soichiro Honda założył Instytut Badań Technicznych Hondy w celu badań i produkcji silników spalinowych oraz różnych obrabiarek. W tym samym roku natknął się na opuszczony magazyn zawierający małe silniki, które służyły jako generatory do zasilania odbiorników radiowych dla byłej Armii Cesarskiej. W głowie Soichiro od razu pojawił się pomysł: „Mogę nimi napędzać motorowery!”
Honda A-Type, pierwszy całkowicie oryginalny produkt Hondy (motocykl), trafiła do sprzedaży w 1947 roku i szybko zyskała szeroką popularność ze względu na przystępną cenę, a także możliwość pracy na paliwie złej jakości, co było wówczas powszechne. .
W 1948 roku Soichiro Honda nawiązał współpracę z Takeo Fujisawą, wspólnie przerejestrowali firmę i nazwali ją zgodnie z duchem czasu, jaką znamy do dziś HONDA MOTOR CO., LTD. Takeo Fujisawa to człowiek słusznie uważany za drugiego ojca założyciela firmy. Między nim a Hondą nastąpił podział obowiązków – Honda odpowiadała za technologię produkcji, Fujisawa za zarządzanie korporacją i sprzedaż.



Na początku lat pięćdziesiątych chaos lat powojennych w Japonii stopniowo ustąpił miejsca stopniowemu ożywieniu. Jednak nadal pozostawały przed nami ogromne wyzwania, takie jak zwiększenie produkcji żywności i budowa nowej infrastruktury. Pośród tego wszystkiego Honda odniosła doskonały sukces dzięki swoim silnikom wspomagającym rower. Mimo że były to maleńkie silniki, mogły wnieść istotny wkład w społeczeństwo.
Mniej więcej w tym czasie z Hondą skontaktował się producent kompaktowego sprzętu rolniczego, który słyszał o silnikach A i Cub F, i poprosił Hondę o wykonanie małego silnika do ich przenośnego opryskiwacza.
Honda podjęła wyzwanie opracowania kompaktowego modelu dwusuwowego, które ukończyła pod koniec 1952 roku i wypuściła na rynek w 1953 roku jako pierwszy na świecie silnik ogólnego przeznaczenia. Silnik ten nazwano typem H.
Mając tylko 1 KM, typ H został zaprojektowany tak, aby był kompaktowy i lekki. Był również bardzo niezawodny i mógł być używany do pomp wodnych lub opryskiwaczy mechanicznych.

Jednak użytkownicy w dalszym ciągu prosili o ulepszenia, takie jak łatwiejsze uruchamianie, cichsza praca i łatwiejsza konserwacja.
Na te prośby odpowiedział silnik typu T, który Honda wypuściła w 1954 roku. Był to silnik czterosuwowy o mocy 2,5 KM, wyróżniał się stabilną pracą i dobrymi charakterystykami mocy w całym zakresie prędkości roboczych.
Silniki Hondy ogólnego przeznaczenia ewoluowały od stosowania wyłącznie w sprzęcie rolniczym i budowlanym do szerokiego zakresu zastosowań, w tym w powszechnych narzędziach gospodarstwa domowego. Świat ciągle się zmieniał i od silników wymagano zwiększania mocy, zmniejszania hałasu, wibracji, temperatury spalin itp.

W 1958 roku, cztery lata po wprowadzeniu typu T, Honda wypuściła na rynek nowe, wysokiej jakości i wysoce wydajne silniki ogólnego przeznaczenia serii VN (VNC i VND) o maksymalnej mocy 5 koni mechanicznych. Stały się niezawodnym źródłem energii do wykorzystania zarówno w rolnictwie, gdzieszybki rozwój mechanizacji i budownictwa, który rozwijał się wraz ze wzrostem wydajności i produktywności silników.


Honda nie mogła jednak ograniczyć się wyłącznie do dostarczania silników ogólnego przeznaczenia innym producentom sprzętu.
Pod koniec lat pięćdziesiątych tylko 6% z około 6 milionów gospodarstw w Japonii posiadało kultywator silnikowy. Zaczęto wówczas mówić, że „motorowy kultywator to oznaka dobrobytu wiejskiej rodziny”. Aby ułatwić ludziom życie, Honda skupiła się na opracowaniu kompletnego produktu opartego na jednym ze swoich kompaktowych silników. W pierwszej kolejności wykonano prototyp kultywatora motorowego z wykorzystaniem silnika VNC.


W połowie lat pięćdziesiątych duża liczba mężczyzn w wieku 20 i 30 lat wyemigrowała do dużych miast, aby stać się siłą napędową powojennej ery Japonii i szybkiego wzrostu gospodarczego. Oznaczało to, że kobiety i osoby starsze musiały zmagać się z dużym obciążeniem pracą rolniczą. Doskonale świadoma tej sytuacji, Honda podjęła się opracowania wielofunkcyjnego ciągnika prowadzonego, który miał ułatwić to zadanie. W 1959 roku Honda wypuściła swój pierwszy ciągnik jednoosiowy, który nazwano F150.

W przypadku gospodarstw cierpiących na poważne niedobory siły roboczej kompaktowy ciągnik jednoosiowy Hondy okazał się innowacyjną maszyną rolniczą, która zrewolucjonizowała japońskie środowisko pracy w rolnictwie. W pierwszym roku sprzedano ponad 20 000 sztuk. Produkcja tego ciągnika prowadzonego trwała 13 lat ze stopniowymi ulepszeniami.


Kolejnym przedmiotem, który Honda chciała opracować, był przenośny generator. Inspiracją do tego był niedawny wynalazek firmy Sony dotyczący tranzystorowego przenośnego telewizora. Firma Sony potrzebowała źródła zasilania, którego można było używać w dowolnym miejscu, dlatego wybrano firmę Honda do opracowania przenośnego generatora, który można było przenosić ręcznie. Choć jego prototyp nigdy nie trafił do masowej produkcji, wiedza zdobyta podczas jego badań została wkrótce wykorzystana przy opracowywaniu późniejszych modeli przenośnych generatorów. Trzy lata później Honda wypuściła kompaktowy przenośny generator E300. Mały E300 był lekki i łatwy w obsłudze. Sama wygoda tego kompaktowego, cichego i bezdymnego generatora doprowadziła do eksplozji sprzedaży generatorów, czy to na placach budowy w celu oświetlenia lub jako zapasowe źródło zasilania, czy nawet dla społeczności dostarczających energię poza domem.


Gdy kraje Azji Południowo-Wschodniej zaczęły się modernizować i rozwijać, wkrótce odkryły potrzebę tanich, ale niezawodnych źródeł energii. W tamtym czasie europejskie lub amerykańskie silniki wysokoprężne i dwusuwowe były już szeroko stosowane w Azji Południowo-Wschodniej, ale Honda miała nadzieję, że uda jej się dostarczyć czystsze i bardziej kompaktowe silniki czterosuwowe. W 1963 roku Honda zdecydowała się wypuścić silniki ogólnego przeznaczenia G20 i G30, lekkie i kompaktowe modele, które mogły być szeroko stosowane. Były to praktyczne silniki ogólnego przeznaczenia, starannie zaprojektowane do ogólnego użytku w krytycznych zastosowaniach, gdzie wymagana była trwałość i niezawodność.
Mniej więcej w tym samym czasie zaczęto eksportować ciągniki i generatory Hondy do Europy, Stanów Zjednoczonych, Australii, Afryki i innych regionów, a do 1967 r. silniki ogólnego przeznaczenia i powiązany sprzęt zasilający stanowiły 70% całego eksportu Hondy .
W 1969 roku całkowita łączna produkcja produktów energetycznych Hondy przekroczyła 1 milion sztuk rocznie. Wraz ze wzrostem wielkości produkcji podjęto dalsze wysiłki w celu rozbudowy linii, aby sprostać różnorodnym potrzebom użytkowników na całym świecie.

W 1977 roku Honda wypuściła silniki ogólnego przeznaczenia G150/200, opracowane w ramach nowej koncepcji „silnika sprzedającego się milionem” (ME). G150/200 zostały wykonane w nowej konstrukcji i przy użyciu innowacyjnych materiałów. Dzięki takim funkcjom, jak automatyczne wyłączanie przy niskim poziomie oleju, bezobsługowy zapłon CDI, wałek rozrządu dekompresora ułatwiający rozruch i wyłącznik awaryjny umożliwiający szybkie zatrzymanie w sytuacjach awaryjnych, silniki te przewyższają konkurencję.
Silniki opracowane w ramach koncepcji ME ostatecznie stały się pełną linią i ostatecznie osiągnęły cel miliona sztuk rocznej sprzedaży do 1982 roku.


Następne na horyzoncie dla Hondy były kosiarki do trawy przeznaczone na rynek amerykański. Na początek dokładnie zbadano lokalne potrzeby w drodze szczegółowych badań terenowych. Technologia połączyła się z nowymi pomysłami, a firmie udało się stworzyć nową linię produktów wysokiej jakości, które wykazały wyjątkową niezawodność i łatwość obsługi. Kulminacją tych wysiłków było wypuszczenie w 1978 roku kosiarki HR21, pierwszej tego typu firmy Honda.
HR21

Został także wyposażony w rewolucyjne urządzenie zabezpieczające zwane sprzęgłem hamulca ostrza (BBC), które zatrzymywało ostrza po zwolnieniu uchwytu sprzęgła. Kosiarki marki Honda szybko zyskały popularność wśród amerykańskich konsumentów, dzięki czemu HR21 stał się podstawowym produktem Hondy.


Następnie Honda postawiła sobie za cel stworzenie silników ogólnego przeznaczenia, które byłyby mocne, ekonomiczne, ciche i przyjazne dla środowiska. Tak narodziła się koncepcja Zillion Engine (ZE) - zillion oznacza nieograniczoną liczbę.
W tamtym czasie większość silników 4-suwowych ogólnego przeznaczenia miała konfigurację z zaworami bocznymi (SV). Konstrukcje zaworów górnych (OHV) znacznie przewyższały modele SV pod względem mocy wyjściowej, zużycia paliwa, trwałości, ciszy i niezawodności. Jednak głównymi problemami silników OHV były ich zwiększone rozmiary i większa liczba części. Honda odważnie zdecydowała się podjąć wyzwanie stworzenia zupełnie nowego typu silnika OHV.


Do 1981 roku całkowita produkcja silników Hondy osiągnęła 5 milionów sztuk rocznie. Osiągnięcie tej liczby zajęło trzydzieści lat, ale w ciągu następnych czterech lat liczba ta osiągnęła ponad 10 milionów sztuk. Ten znaczący wzrost popytu na produkty Honda Power Products doprowadził do otwarcia produkcji w Stanach Zjednoczonych w 1984 roku. Produkcja poza Japonią rozszerzyła się i wkrótce rozprzestrzeniła się na Francję w 1986 r., Tajlandię w 1987 r., Australię w 1988 r., a następnie Indie i inne kraje.
W 1983 roku firma wypuściła silniki GX110/GX140, które odniosły sukces dzięki pochylonemu cylindrowi i ciasnemu upakowania części. Silniki te technicznie przewyższają wszystkich konkurentów, zachowując przy tym konkurencyjną cenę.
Od lat 90. XX wieku kwestie ochrony środowiska zaczęły przyciągać uwagę na całym świecie. Mając na celu ustanowienie wysokiego światowego standardu w zakresie redukcji emisji spalin, Honda niezależnie opracowała standard e-SPEC, aby podkreślić przyjazne dla środowiska technologie stosowane w silnikach ogólnego przeznaczenia. Etykietę tę umieszczano na wszystkich silnikach i urządzeniach zasilających ogólnego przeznaczenia, które spełniały wymogi przepisów amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA), które wówczas obowiązywały najbardziej rygorystyczne normy środowiskowe.


W 1997 roku Honda wypuściła na rynek ultrakompaktowy 4-suwowy silnik GX22/31, pierwszy na świecie model odchylany o 360°. Przed wypuszczeniem na rynek uważano, że konstrukcyjnie niemożliwe jest, aby silnik czterosuwowy działał płynnie po obróceniu pod dowolnym kątem. Jednakże silnik GX22/31 stał się silnikiem 4-suwowym, który okazał się idealny do montażu w sprzęcie ręcznym, takim jak nożyce do żywopłotów, przycinarki i opryskiwacze.


Również w 1997 roku rozpoczęła się produkcja silników serii GC / GCV. Cechą tej serii była konstrukcja cylindra Uniblock i napęd paska rozrządu; Te wysoce wydajne i ciche silniki, charakteryzujące się doskonałą wydajnością paliwową i niską ceną, przeznaczone są do użytku prywatnego w sprzęcie ogrodniczym.


W 1998 roku zaprezentowano silniki GXH / GXV 50 - małe silniki o pojemności 50 cm3, stworzone w celu zastąpienia analogów 2-suwowych w małym sprzęcie. Stosowany głównie w różnym sprzęcie ratowniczym.

W 2000 roku wprowadzono model GX 100, stworzony specjalnie dla wibropłyt. Silnik jest również 4-suwowy.


W 2002 roku silniki GX22/31 zostały zmodernizowane i stały się znane jako GX 25/35. Konstrukcja rozrządu została przekształcona w typ z górnym wałkiem rozrządu i również posiadała możliwość pochylenia o 360°, a jej waga wynosiła około 2,78 kg. Model trafił do sprzedaży jako najlżejszy na świecie silnik 4-suwowy.


W 2005 roku Honda wypuściła na rynek serię iGX silników o wysokich osiągach, oferujących wysoką funkcjonalność na rynku OEM. Dzięki włączeniu pierwszej na świecie technologii elektronicznej kontroli prędkości silnika do nowego regulatora STR, inteligentna seria iGX znacznie rozszerza możliwości nowej generacji silników ogólnego przeznaczenia.

W 2009 roku wprowadzono 3. generację mocnych 2-cylindrowych silników GX V-TWIN. Do dziś linia V-TWIN pozostaje najmocniejszym silnikiem Hondy ogólnego przeznaczenia.

W 2013 roku narodziła się nowa seria półprofesjonalnych silników o nazwie GP. Silniki są szeroko stosowane w maszynach rolniczych, a mianowicie w ciągnikach jednoosiowych i kultywatorach silnikowych. Obecnie model ten jest liderem sprzedaży w segmencie maszyn rolniczych.

Rok 2018 wprowadza silnik GX50, najmocniejszy silnik w serii MINI Big Baby. Ma moc 2 KM, natomiast gabaryty są nieco większe od słabszych silników tej samej serii.

Również w 2018 roku wprowadzono nową linię serii GCV o nazwie GCVx 140/170/200, stworzoną specjalnie z myślą o sprzęcie ogrodniczym. Linia zapewnia większy wybór silników pod względem mocy, na bazie których są opracowywane

korzystając z nowoczesnych technologii, takich jak zawory górne, technologia stabilnego spalania i automatyczne ssanie.

W 2019 roku zaprezentowano nowe silniki serii V-TWIN, które będą jeszcze mocniejsze, a ponadto po raz pierwszy w historii silnik będzie posiadał elektroniczny układ wtrysku paliwa.

Zatem zaczynając od prostego silnika pomocniczego do rowerów i silnika typu H, który zapoczątkował jej zaangażowanie w energetykę, Honda konsekwentnie wprowadza innowacje poprzez technologię i pomysły, aby dostarczać produkty oferujące lepsze osiągi i łatwość obsługi.

Każdego roku Honda aktualizuje i udoskonala swoje silniki ogólnego przeznaczenia oraz opracowuje nowe modele, aby sprostać wszelkim wymaganiom producentów i klientów sprzętu zasilającego.
W rezultacie Honda zyskała na całym świecie dobrą reputację dzięki wytwarzaniu produktów o wysokich osiągach, które są łatwe w użyciu i nie psują się.
Korzenie tego sukcesu sięgają koncepcji „poprawy życia ludzi dzięki technologii”. W oparciu o tę koncepcję Honda nadal poszukuje nowych możliwości.
Obecnie Honda produkuje ponad 21 milionów silników do swoich produktów, w tym silniki do samochodów, motocykli, urządzeń zasilających, silniki do łodzi i silniki ogólnego przeznaczenia.
Honda nieustannie prowadzi badania technologiczne, aby pomóc ludziom teraz i w przyszłości, prowadząc do opracowania nowych materiałów i nowych źródeł energii o maksymalnej wydajności i minimalnym wpływie na środowisko.
Honda bada anatomię i fizjologię człowieka i tworzy innowacyjne produkty, które pomagają osobom niepełnosprawnym w poruszaniu się, w tym te, które poprawiają bezpieczeństwo.


Honda stworzyła pierwszy samochód, Honda Clarity Fuel Cell, który napędzany jest wodorem; energia potrzebna do poruszania się powstaje w wyniku reakcji wodoru z tlenem zawartym w powietrzu. Powstała energia napędza silnik elektryczny napędzający samochód. Do 2030 roku Honda planuje produkować około 2/3 swoich samochodów na napędzie elektrycznym.
Honda ma specjalny dział robotyki, którego osiągnięcia są następnie stosowane w produktach cywilnych.
Dział lotnictwa wypuścił na rynek samolot pod marką Honda.
Obecnie Honda zatrudnia ponad 220 tysięcy pracowników i posiada ponad 440 spółek zależnych na całym świecie. Praca firmy opiera się na zasadzie, do której dążył sam Soichiro Honda: „Utrzymując globalny punkt widzenia, naszym celem jest dostarczanie produktów najwyższej jakości, a jednocześnie po rozsądnej cenie, aby zadowolić klientów na całym świecie”, co w tłumaczeniu oznacza „Utrzymywanie globalnego punktu widzenia , Jesteśmy zobowiązani do dostarczania produktów najwyższej jakości w rozsądnych cenach, aby zaspokoić potrzeby klientów na całym świecie.”




 

Dodatkowe opcje przeglądania
Zakres cen od do
Tylko nowości
Tylko promocje
Silnik spalinowy Honda GX100U KRE4 OH (skoczek) 2,8 KM

Silnik spalinowy Honda GX100U KRE4 OH (skoczek) 2,8 KM

3 799,00 zł
  • Producent: Honda
  • Dostępność: Dostępny
dodaj do porównania
dodaj do schowka
szt. Do koszyka
Silnik spalinowy Honda GX160UH2 SX4 OH 4,8KM Ø20mm

Silnik spalinowy Honda GX160UH2 SX4 OH 4,8KM Ø20mm

1 999,00 zł
  • Producent: Honda
  • Dostępność: Dostępny
dodaj do porównania
dodaj do schowka
szt. Do koszyka
Silnik spalinowy Honda GX160UT2 SXE4 OH 4,8KM Ø20mm Elektryczny rozrusznik
dodaj do porównania
dodaj do schowka
szt. Do koszyka
Silnik spalinowy Honda GX270UT2 SXQ4 OH 8KM  Ø25mm

Silnik spalinowy Honda GX270UT2 SXQ4 OH 8KM Ø25mm

3 699,00 zł
  • Producent: Honda
  • Dostępność: Dostępny
dodaj do porównania
dodaj do schowka
szt. Do koszyka
Silnik spalinowy Honda GX390U2 SXE4 OH 11KM Ø25mm Elektryczny rozrusznik
dodaj do porównania
dodaj do schowka
szt. Do koszyka
Silnik spalinowy Honda GX390UT2 SXQ4 OH 11KM Ø25mm

Silnik spalinowy Honda GX390UT2 SXQ4 OH 11KM Ø25mm

4 699,00 zł
  • Producent: Honda
  • Dostępność: Dostępny
dodaj do porównania
dodaj do schowka
szt. Do koszyka

alt

SKLEP AGRORAY– miejsce, w którym znajdziesz wszystko do swojego ogrodu

AGRORAY to sklep, w którym znajdziesz agregaty prądotwórcze, ciągniki jednoosiowe, glebogryzarki, silniki spalinowe benzynowe i diesla, motopompy spalinowe, akcesoria do ciągników i glebogryzarek, kosy i kosiarki spalinowe, elektronarzędzia do domu i ogrodu. Dzięki temu bez problemu rozpoczniesz zaplanowane prace. Sklep AGRORAY dostarcza swoim klientom najwyższej jakości produkty – to sprawdzony sklep, któremu możesz zaufać.

Sklep ogrodniczy, w którym znajdziesz najpotrzebniejsze rzeczy

SKLEP AGRORAY to również sklep z elektronarzędziami. Jeśli planujesz kupno profesjonalnej wiertarki, frezarki, czy innych niezbędnych akcesoriów, sprawdź produkty znanych i cenionych marek, a prace będą przebiegać szybko i sprawnie.

Sklep AGRORAY to nie tylko sklep z elektronarzędziami oraz sklep ogrodniczy i rolniczy. W ofercie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, by urządzić swój ogród.

Sklep ogrodniczy, który pomoże Ci stworzyć strefę relaksu

Jeśli lubisz dbać o swój ogród, nie trzeba Cię przekonywać, jak ważny jest wybór odpowiednich narzędzi do pielęgnacji roślin. Jeśli zastanawiasz się, gdzie w okolicy znajdziesz sklep ogrodniczy? Zapraszamy do sklepu AGRORAY. Możesz kupić u nas również kosiarki, aeratory, czy sprzęt do nawadniania ogrodu.

Wolisz robić zakupy przez Internet? Sklep ogrodniczy online to propozycja AGRORAY, która ma na celu umożliwić Ci kupno potrzebnych produktów takich jak:
Agregaty prądotwórcze, Akcesoria do ciągników i glebogryzarek, Silniki spalinowe do maszyn i urządzeń, Silniki do lodzi, Glebogryzarki spalinowe WEIMA, Glebogryzarki AGRORAY, Ciągniki jednoosiowe AGRORAY, Mini traktorki, Ciągniki jednoosiowe hybrydowe AGRORAY, Motopompy spalinowe, rozdrabniacze i rębaki, Taczki spalinowe, Wozidła budowlane i wiele innych bez wychodzenia z domu. 
Sklep ogrodniczy online to wygoda, którą z pewnością docenisz.

SKLEP AGRORAY – miejsce, w którym znajdziesz wszystko do swojego ogrodu

Właściciel serwisu: © AGRORAY Sp. Z O.O. z siedzibą w Lutoryżu wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000789838
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu